Eerste problemen - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Anika Neh - WaarBenJij.nu Eerste problemen - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Anika Neh - WaarBenJij.nu

Eerste problemen

Door: Anika Neh

Blijf op de hoogte en volg Anika

28 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Observatory

We zijn zondag avond laat aangekomen op het vliegveld. Het was laat en rustig dus we kwamen zo door de paspoort controle heen. Binnen 10 minuten hadden we onze bagage en stond een aardige meneer met een bordje met onze namen erop ons op te wachten. Bij het huis aangekomen stonden Caspard en Suzie ons op te wachten. Even een wijntje gedronken en het bed in gedoken. De eerste en tweede nacht sliepen merel en ik samen op een kamer want de andere kamers waren nog niet klaar. Ja hoor... maandag kreeg ik al de kriebels en heb ik het huis wat erg veel op een studentenhuis leek op geruimd ( 't is ook een studentenhuis).

Op dinsdag morgen kon ik eindelijk mijn kamer inrichten....!!! HEERLIJK!!!
spullen uit de tas in de kast schuiven met kastjes... Ja echt mijn ding ervan gemaakt. Hierna zijn we lekker met zijn tweetjes een citytour gaan doen met de hopp on hopp off bus. Nu weten we waar alles ligt. Ook natuurlijk bij het strand uitgestapt waar we werden weg geblazen door de heftige wind. Het was een doorgewaaid dagje. Ook hebben we onze eerste alleen ervaring gehad met het minibusje. Zeker goed te doen maar toch een beetje eng. We zijn veilig aangekomen en 's Avonds onze eerste Braai gehad en de laatste voor Caspard!

Vandaag 28 januari zijn we lekker aan het zwembad gaan liggen in Observatory,, bij ons dus in de buurt.... Lekker rustig want kinderen zaten allemaal op school. Goed ingesmeerd maar het mocht er niet bij baten... De zon had ons aan het einde toch te pakken en we zijn een heel klein beetje verbrand... ( maar dat is morgen bij mij bruin)

Breekt ook nog de sleutel af van de kamer waar alle spullen op stonden... Oeps Merel kent der eigen krachten niet. Meteen geappt en volgende morgen is er een ander slot in gezet geworden. Op de dag in de avond krijg ik mijn kamer niet meer afgesloten, sleutel niet afgebroken maar sloot niet af.... Weer geappt en volgende morgen is er meteen naar gekeken geworden... het slot hoefde alleen beetje gesmeerd te worden... Gelukkig, Thanks to the klusjesman "Edward".

Ik ga genieten van de komende maanden en hou jullie natuurlijk op de hoogte zodat jullie lekker jaloers kunnen worden ;) tot snel xxx

  • 29 Januari 2015 - 09:31

    Anne-Marie (Zuyd YPO Zuid Afrika):

    Hey Anika,
    ik schrok wel een beetje toen ik het kopje van je eerste bericht zag maar zo groot waren die problemen gelukkig niet en wat fijn dat jullie zijn opgevangen door studenten die er nog zaten toen jullie aanklwamen in Kaapstad! En aan de foto's te zien genieten jullie al vol op!
    Doe voorzichtig, zowel met de zon als in de minibusjes (maar dat went snel hoor) en check ook nog even de schoolmail die ik je net gestuurd heb.
    Veel succes en plezier!
    Anne-Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anika

Actief sinds 19 Jan. 2015
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 3995

Voorgaande reizen:

25 Januari 2015 - 30 Juni 2015

Afrika

Landen bezocht: